Utrwalenie dni tygodnia, utrwalenie pojęć: dzisiaj, jutro, pojutrze, wczoraj przedwczoraj, słuchanie ze zrozumieniem.
Na środku rozkładamy planszę – kolorowe dni tygodnia, kartki z pojęciami: dzisiaj, jutro, pojutrze, wczoraj, przedwczoraj oraz kartki z nazwami dni tygodnia (jedno hasło na jednej kartce). Dzieci siedzą z kartkami i przyborami do pisania. Na kartkach zapisują sobie nazwy dni tygodnia (każdy dzień w nowej linijce).
W pierwszym etapie zabawy nauczyciel czyta dzieciom tekst, w którym padają nazwy dni tygodnia oraz zastępujących je pojęć (wczoraj, przedwczoraj itd.) oraz przyporządkowane im czynności. Po kilku takich działaniach rozłożonych w czasie dzieci samodzielnie piszą teksty i potem na nich wspólnie pracują.
PRZYKŁAD TEKSTU:
Dzisiaj jest środa i planuję wyjście do kina. Przedwczoraj grałam w kości z moimi dziećmi, a dzień wcześniej byłam na długim spacerze. Jutro spotkam się ze swoimi koleżankami, a pojutrze przeczytam książkę, którą ostatnio wypożyczyłam z biblioteki. W następny dzień po przeczytaniu książki pojadę na wycieczkę rowerową. Niedzielę spędzę na leniuchowaniu.
Nauczyciel powoli czyta tekst (można przeczytać 1-3 razy). Dzieci zapisują, na przygotowanych wcześniej kartkach z nazwami dni tygodnia, odpowiednie czynności, przyporządkowane do danego dnia. Następnie sprawdzamy poprawność wykonania zadania. Chętne dziecko staje na planszy ze swoją kartką (z zapisanymi dniami tygodnia i czynnościami) i chodząc po odpowiednich polach planszy, wymienia czynności wykonywane w danym dniu. Można umówić się, że zaczynamy od poniedziałku lub zostawić decyzję wyboru dnia osobie, chodzącej po planszy.
Grę kończymy, gdy wszystkie dzieci przejdą po planszy.