W poszukiwaniu tej samej sylaby

Kod produktu: 070013
Cel gry:

Doskonalenie umiejętności wyodrębniania tej samej cząstki sylabowej w wyrazach

Przygotowanie do gry:

Na stoliku tworzymy prostokąt 3×9, układając obrazkiem do góry następujące kartoniki: kloc-ki, kro-wa, lokomotywa, jabł-ko, kred-ki, lal-ka, bu-ty, pił-ka, oko, ko-ra-le, cy-try-na, tele-fon, ko-new-ka, wie-lo-ryb, ba-na-ny, tu-li-pan, ka-me-ra, skar-pe-ty, ża-rów-ka, sa-mo-lot, pomi-do-ry, wino-gro-no, po-ma-rań-cza, telewi-zor, o-ku-la-ry, he-liko-pter, nie-za-pomi-naj-ka

Obok w miseczce przygotowujemy żetony w postaci kasztanów lub klocków.

Powtarzające się sylaby:

no: winogrono (w jednym wyrazie para sylab)

o: oko – okulary

ry: okulary – pomidory

na: cytryna – banany

ki: klocki – kredki,

ty: buty – skarpety – lokomotywa

te: telefon – telewizor

ko: jabłko – okokonewka – helikopter – lokomotywa – korale

ka: piłka – konewkakamera – żarówka – niezapominajka – lalka

le: korale – telewizor – telefon

li: tulipan – helikopter

lo: lokomotywa – wieloryb

mi: niezapominajka – pomidory

mo: samolot – lokomotywa

po: niezapominajka – pomarańcza – pomidory

wa: krowa – lokomotywa

wi: telewizor – winogrono

Przebieg gry:

Wszyscy uczestnicy (1-4 osób) siedzą wokół planszy. Zadaniem graczy jest wyszukanie jak największej liczby wspólnych sylab dla dowolnie wybranej pary obrazków. Jeżeli ktoś zauważy taką parę ze wspólną sylabą np.: „mi”, woła stop, a następnie pokazuje obrazki (niezapominajka – pomidory), wymawiając głośno tę sylabę. Sprawdzamy poprawność wykonanego zadania, odwracając kartoniki na drugą stronę, z właściwym podziałem na sylaby.

Jeśli zadanie zostało wykonane prawidłowo, dziecko może zabrać z przygotowanego wcześniej koszyczka żeton – punkt. Jeżeli popełniło błąd, odkłada kartoniki z powrotem na miejsce i traci jedną kolejkę (nie może zawołać pierwszy stop).

Zakończenie gry:

Gra kończy się wówczas, gdy ktoś zdobędzie 5 punktów. Jeżeli gracze są bardziej wprawieni 10 punktów.