thumb image

Zabawy z planszami w Buku.

Kategoria: Ciekawe pomysły na majsterkę, zabawę i naukę.

Na kolejnych zajęciach z nauczycielami zaprezentowałam Maxi plansze, z którymi bawiliśmy się w trakcie warsztatów . Sprawiły one uczestnikom spotkania wiele radości – nic tak bowiem nie motywuje do działania jak zabawy z zasadami zdrowej rywalizacji.
Zabawy z wesołe litery drukowane
Moje imię
Znajdź pierwszą literę swojego imienia – zadaniem jednego gracza jest naskoczenie na pierwsza literę swojego imienia (kiedy dziecko potrafi więcej może przejść po kolejnych literach swojego imienia, które znajdują się na planszy)
Wariant 1
Jeżeli w grze bierze udział co najmniej dwóch uczestników – zadaniem graczy jest jak najszybsze wskoczenie na pole z literą swojego imienia – ta osoba zdobywa punkt, która wykona to szybciej.
Analiza słuchowa – Jak to się pisze?

1 2 3

Do zabawy potrzebne są ilustracje różnych rzeczy z otoczenia dziecka najlepiej 4 – 5 literowych . Dzieci można podzielić na równoliczne grupy każda z grup wybiera swojego przedstawiciela, który losuje kartę z obrazkiem a następnie nazywa go. Teraz zadaniem gracza jest jak najszybsze przejście po planszy tak aby kolejne litery stworzyły nazwę wylosowanego wcześniej obrazka – Zadanie zostało wykonane prawidłowo – grupa zdobywa punkt – Teraz do zadania podchodzi kolejny zawodnik z innej grupy. Kiedy każde z dzieci wykona zadanie przebiega podliczenie punktów.
Jeżeli dzieci są małe losujemy cztery obrazki, a następnie przerywamy zabawę – wrócimy do niej za jakiś czas.
Wariant2
Jeżeli dzieci opanowały dobrze kształt liter drukowanych zabawę można przeprowadzić na planszy „Wesołe litery pisane”
Gdzie schowały się samogłoski?
Do zabawy przygotowujemy obrazki dwu – trzyliterowych wyrazów (jeżeli dzieci już czytają można przygotować kartoniki z wyrazami – w miejscu, w którym powinna znaleźć się samogłoska wstawiamy kratkę)np. but, ćma, guz , las, lek, lis, lok, mak, muł nos, oko, ryś, rak, ryż, ser, sok, tur, ul..
Warianty pozostałe: 
a/obrazki lezą na stosiku odwrócone obrazkiem do podłogi, dziecko podchodzi odkrywa obrazek, a następnie mówi jakiej literki brakuje – jeżeli nie wykona tego w ciągu 10 s kartę zakrywamy ponownie obrazkiem do podłogi i kładziemy go na spód stosika.
b/ obrazki układamy w ścieżkę, jeden obok drugiego – dodatkowo przygotowujemy kostkę do gry. Uczestnik zabawy podchodzi do ścieżki i dokonuje rzutu kostką, a następnie odlicza kolejność wyrzuconego obrazka zgodnego z ilością kropek na kostce.

Możliwość komentowania artykułu jest dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników.