Wygrywa ten, kto wyrzuci figury zgodnie z podanym kodem. Gra rozwija umiejętność rozpoznawania figur oraz inteligencję kinestetyczną.
Rozkładamy planszę. Przygotowujemy: flamastry, woreczek do rzucania oraz kartki z kształtami figur umieszczonych na planszy –jednakowych zestawów powinno być tyle, ile jest grup. Przedstawiciel każdej z grup losuje jeden z zestawów np.: zielony kwadrat, niebieskie koło, żółty trójkąt, czerwony prostokąt. Wylosowane figury stanowią kod określający kolejność wyrzucania i wyskakiwania poszczególnych figur.
Przedstawiciele poszczególnych grup ustawiają się na linii rzutu i rzucają woreczkiem, starając się celować w określone kodem pole.
WSKAZÓWKA: Maksymalnie mogą być cztery grupy – po jednej z każdej strony planszy. Dodatkowo dla każdej z grup należy przygotować woreczek w innym kolorze.
Woreczek trafił na pole określone kodem? – grupa zdobywa punkt i zaznacza go na kartce z daną figurą np. rysując dużą kropkę lub odwracając kartkę rysunkiem do podłogi.
Gra kończy się, kiedy wszystkie kartki będą oznaczone kropką lub zostaną odwrócone rysunkiem do podłogi. Teraz zadaniem każdego uczestnika danej grupy jest przeskoczenie po planszy według kodu podanego na kartkach – zaczyna ta osoba, która pamięta, jaki był kod – pozostałe powtarzają za nią.
WARIANT II (dla starszych dzieci): Przygotowanie do gry jak w Wariancie I. W przebiegu gry dzieci również układają kod z figur geometrycznych umieszczonych na kartkach. Następnie za pomocą mazaków nanoszą na nich kropki w takim kolorze, jaki ma figura, na którą upadł woreczek. Ważne, aby oddać tyle rzutów, ile kolorów na planszy ma dana figura (np. trójkąt – 4 różne kolory = 4 rzuty). Kiedy grupa to zrobi, odwraca kartonik rysunkiem do podłogi. Wygrywa ta grupa, która jako pierwsza odwróci wszystkie swoje kartoniki.
Więcej gier i zabaw w dołączonej instrukcji.