Utrwalenie dni tygodnia, rytmizacja tekstu, podniesienie nastroju w grupie, zabawa ruchowa.
Na środku rozkładamy planszę – kolorowe dni tygodnia. Dzieci stoją lub siedzą wokół planszy. Wcześniej należy przygotować pudełko z siedmioma losami – nazwami dni tygodnia (jeden dzień tygodnia – na jednej kartce) oraz siedem kartek do zakrywania wylosowanych pól (dni tygodnia na planszy). Na kartkach można napisać nazwy poszczególnych dni tygodnia.
Dzieci rytmicznie wypowiadają tekst refrenu piosenki „Dni tygodnia” i jednocześnie przekazują sobie pudełko z losami.
Biegną dni tygodnia
w rytmie kalendarza.
Ten sam dzień w tygodniu
nigdy się nie zdarza.
Dziecko, które trzyma pudełko, wypowiadając ostatnią sylabę wierszyka, losuje nazwę dnia tygodnia, kładzie pudełko na podłodze, wyciąga los, odczytuje nazwę dnia tygodnia, odkłada los do pudełka, biegnie wokół stojących osób i wraca na swoje miejsce. W tym czasie zadaniem pozostałych dzieci jest wypowiedzenie nazw dni tygodnia, rozpoczynając od następnego po wylosowanym, czyli jeśli został wylosowany poniedziałek, to dzieci mówią: wtorek, środa, czwartek, piątek, sobota, niedziela. Po każdej rundzie zakrywamy, wcześniej przygotowaną kartką, wylosowany dzień na planszy. Jeżeli zostanie wylosowany dzień, który już był, to dzieci robią tyle ćwiczeń gimnastycznych, ile jest kropek na polu z wylosowanym dniem. Rodzaj ćwiczenia wymyśla osoba losująca (przysiady, podskoki, pajacyki, obieganie planszy, skłony, itd.).
Zabawę kończymy, kiedy wszystkie pola na planszy zostaną zakryte.