Nauka rozpoznawania figur oraz wyszukiwania kształtów w otoczeniu dziecka.
Rozkładamy planszę. Przygotowujemy woreczek do rzucania, zestaw figur geometrycznych (mogą być to klocki Dienesa), ołówek, kredki, białe kartki.
Dzielimy klasę na grupy. Stajemy wokół planszy. Ustalamy kolejność, w jakiej grupy będą rzucały. Jedno dziecko z danego zespołu rzuca woreczkiem. Woreczek musi upaść dokładnie na pole z figurą. Zadaniem dziecka rzucającego woreczkiem (jego grupy) jest szybkie wypowiedzenie nazwy figury oraz dodanie określenia ze słówkiem „jak” – np.: Okrągły jak piłka/ koło/ pomarańcza/ planeta, itp.
WSKAZÓWKA: Wcześniej możemy wraz z dziećmi poszukać przykładów w sali, a nawet w nieco dalszym otoczeniu. To pozwoli na sprawniejsze prowadzenie zabawy. Grupa ma 5 sekund na podanie prawidłowego przykładu. Jeżeli w ciągu tego czasu padnie prawidłowy (i niewymieniony wcześniej) przykład, grupa zdobywa 1 punkt, biorąc sobie figurę w określanym wcześniej kształcie. Teraz rzuca kolejna grupa. Jeżeli przykład nie zostanie podany w wyznaczonym czasie, kolejka przepada i woreczek wędruje do następnej grupy.
Po dwóch, trzech rundach, zadaniem uczestników będzie obrysowanie na kartkach zdobytych podczas gry figur, a na następnie przekształcenie jednej z nich (lub kilku) w dowolną rzecz np.: koło w piłkę, trójkąt w namiot itd. Starsze dzieci mogą stworzyć kompozycje z obrysowanych figur, a następnie je pokolorować.