W poszukiwaniu tej samej głoski

Kod produktu: 070014
Cel gry:

utrwalenie wyróżniania wyrazów w nagłosie

Przygotowanie do gry:

Z zestawu wszystkich kart wybieramy następujące kartoniki:

kot – krowa

byk – buty

smok – słoń

lis – lalka

koń – klocki

żyrafa – żarówka

okulary – oko

telefon – telewizor

pomidory – pomarańcza,

skarpety – samolot

wieloryb – winogrono

tygrys – tulipan

cytryna – cukierek,

lampa – lokomotywa

kredki – korale

konewka – kamera

 

Pozostałe karty: rak, miś, ul, ser, fotel, auto, jabłko, piłka, zamek, banany, helikopter, oraz niezapominajka nie będą nam tym razem potrzebne. Pomiędzy graczy rozdzielamy po równo pary wyrazów rozpoczynających się tym samym dźwiękiem:

 

1 osoba – 16 par (jak na początek, to dość dużo, dlatego można odrzucić te pary, w których powtarzają się te same dźwięki z głoską: k i l

2 osoby – 8 par

3 osoby – 5 par

4 osoby – 4 pary

Przebieg gry:

Zadaniem gracza jest zdobyć największą liczbę par zaczynających się tą samą głoską. Z woreczka wyciągamy cztery kartoniki i układamy je obrazkami do góry. Teraz przyglądamy się i sprawdzamy, czy w tej czwórce znajduje się jakaś para.

Jeśli się udało – para wędruje do gracza, który ją odszukał. Następnie kolejną parę obrazków dokładamy do tych, które już leżą. Grę kontynuuje ten z graczy, który odszukał parę.

Jeśli się nie udało – kolejka gracza, rozpoczynającego grę, przepada. Następny z kolei gracz decyduje ile i które kartoniki należy wymienić. Najpierw do worka wędrują z powrotem te ze stołu, a dopiero potem losuje się kolejne.

Zakończenie gry:

Gra kończy się w momencie, gdy ktoś jako pierwszy zbierze cztery pary lub kiedy wszystkie kartoniki zostaną dobrane w pary.

Przebieg zabawy:

Wariant I:

Cel gry: Zadaniem graczy jest dobranie obrazków w pary o takich samych głoskach rozpoczynających ich nazwy.

Zakończenie zabawy: Wygrywa ten z zawodników, który dokona tego, jako pierwszy. Przed przyznaniem punktu każdy z graczy odwraca kartoniki i sprawdza, czy pierwsze litera nazw obrazków się zgadzają i czy są takie same.

Wariant II:

Cel gry: wyróżnianie głoski w nagłosie

Przygotowanie do gry: Jak w wariancie I, należy przygotować 16 odpowiednich par obrazków. Obrazki umieszczamy w woreczku i dokładnie je mieszamy.