Doskonalenie umiejętności liczenia.
Plansza „Matematyczny twister”, kartoniki z cyframi od 1 do 9, bębenek.
WARIANT I:
Dzieci stoją przed planszą. Każdemu przypisujemy jedną cyfrę. Nauczyciel (lub dziecko) stoi za parawanem i wystukuje na bębenku dowolną ilość uderzeń w zakresie od 1 do 9. Dziecko przelicza w myślach. Następnie wskakuje na pole planszy, na którym znajduje się cyfra odpowiadająca usłyszanym uderzeniom.
UWAGA!
W zabawie można wykorzystać inne instrumenty lub klaskanie dłońmi.
WARIANT II:
Dzieci stoją przed planszą. Jedno z dzieci wywołuje imię kolegi lub koleżanki. Wyznaczone dziecko staje tyłem do planszy. Następnie pierwsze dziecko wystukuje na bębenku dowolną ilość uderzeń w zakresie od 1 do 9. Wskazane dziecko przelicza w myślach i wskakuje na pole planszy, na którym znajduje się cyfra odpowiadająca usłyszanym uderzeniom. Jeżeli dobrze wykona zadanie, pełni rolę prowadzącego grę.
Gra kończy się, gdy wszystkie dzieci wezmą w niej udział.