Wzbogacanie zasobu słownictwa związanego z danym kolorem – kształtowanie umiejętności tworzenia porównań.
Zespół dzielimy na dwie grupy. Przed planszą stawiamy pojemnik z kasztanami lub innymi liczmanami oraz po woreczku do rzucania, dla każdej z grup. Wyznaczamy linię rzutu.
Grę rozpoczyna ta drużyna, która jako pierwsza znajdzie rym do wyrazu „zielony” (np. balony, opony). Jeśli jednak trudno wyłonić zwycięzcę, grę może rozpocząć grupa z największą liczbą bluzek w tym samym kolorze. Zawodnik podchodzi do linii, rzuca woreczkiem, nazywa kolor, na który upadł woreczek, a następnie kończy wyrażenie – „To żółty jak…” (na zasadzie skojarzeń) – …słońce, jabłko, moja bluzka, klocki, doniczka (w klasie).
UWAGA:
Zwracajmy uwagę, aby porównania się nie powtarzały. Za każde skojarzenie grupa otrzymuje punkt, który zabiera z pojemnika postawionego wcześniej przy planszy i odkłada go w jedno miejsce (np. na środku rozłożonej szarfy). Jeżeli zawodnik przez 10-20 sekund nie jest w stanie podać skojarzenia lub powtarza to, co już było mówione – nie bierze punktu z pudełka. Oddaje woreczek następnemu w kolejce i idzie na jej koniec.
Gra trwa do momentu, aż któraś z grup zdobędzie 10 punktów (lub dłużej, jeśli tylko sprawia radość).