Doskonalenie umiejętności rozpoznawania podstawowych kolorów. Ćwiczenie celności rzutów.
Zadaniem grupy jest „zebranie” z planszy wszystkich elementów z listwy (5 kolorów – zielony, żółty, czerwony, niebieski, fioletowy oraz postać konika polnego)
Zespół dzielimy na cztery równe grupy. Planszę rozkładamy w taki sposób, żeby każda z nich miała swobodny dostęp do wyznaczonego dla niej miejsca rzutu (listwa z kolorowymi krążkami). Dodatkowo miejsce rzutu oznaczamy taśmą malarską lub kolorową szarfą. Grupy dostają po woreczku i po 6 kasztanów (albo innych elementów np. kamyczków, szyszek, klocków – bardzo dobrze sprawdzają się tu drewniane spinacze do bielizny).
Grę rozpoczyna ta grupa, która wyrzuci kostką najwięcej lub wymieni najwięcej gatunków zbóż. Pierwsza osoba z grupy rzuca woreczek na planszę. Sprawdzamy, gdzie woreczek upadł:
fioletowy kąkol – bierzemy kamyczek i układamy na fioletowym kółku;
żółte żyto – bierzemy kamyczek i układamy na żółtym kółku;
niebieski chaber – bierzemy kamyczek i układamy na niebieskim kółku;
czerwony mak – bierzemy kamyczek i układamy na czerwonym kółku;
zielone liście kwiatów i zbóż – bierzemy kamyczek i kładziemy na zielonym kółku;
konik polny – kładziemy kamyczek na koniku polnym;
kamień – grupa traci kolejkę w następnymrzucie – rzucający idzie na koniec kolejki.
Po rzucie i odczytaniu znaczenia pola, układamy kamień (lub inny element) w odpowiednim miejscu. Jeżeli pole jest już zajęte, rzucający zabiera woreczek z planszy, podaje go następnemu w kolejności uczestnikowi zabawy, a sam staje na końcu kolejki.
Gra kończy się, gdy jedna z drużyn zapełni kamieniami wszystkie kolorowe pola i głośno wypowie słowa: „Kolorowe pole!”