Kształtowanie umiejętności zakończenia zadań w określonym czasie.
Rozkładamy planszę i wyjaśniamy dzieciom sposoby przejścia poszczególnych elementów ścieżki:
– start,
– przejście po kamieniach raz jedną raz drugą nogą,
– przejście po kłodzie drewna stopa za stopą,
– przeskakiwanie obunóż po kładce,
– wir – obunóż – kręcimy się w koło,
– przeskoki jak żabka przez kałuże,
– naskok na rampę i ustawienie tyłem
– przejście po lianie tyłem – stopa za stopą,
– naskok na rampę,
– przeskok obunóż raz przodem, raz tyłem i ponownie przodem na kwiatki,
– koniec.
Każdy z graczy pojedynczo przechodzi przez ścieżkę w jak najszybszym tempie. Jeżeli podczas przejścia nie postawi nogi dokładnie na miejscu, gdzie stać powinna – gracz odpada z gry i idzie na koniec kolejki. Jeśli przejście po ścieżce odbywa się prawidłowo – gracz przechodzi do grupy zdobywców, którzy siedzą w jednym miejscu.
Wygranymi są wszystkie te osoby, które przeszły do grupy zwycięzców. Jeżeli chcemy dać jedną szansę każde z dzieci może dwa razy podchodzić do ścieżki.