Rozkładamy planszę i dla każdego etapu do przejścia dobieramy ruch rękami (dobrze określać te ruchy wraz z dziećmi) według ustalonego kodu:
(1-5) bagno – ręce wyprostowane przed sobą. Rozkładając i składając ręce udajemy ruch „kłapiącej” paszczy krokodyla,
(6 -11) kłoda drewna – rozkładając i składając palce dłoni, raz po jednej raz po drugiej stronie kłody, odstraszamy piranie,
(12-21) pomost – przeskakując po pomoście, wykonujemy ruchy jak przy „pajacyku”. Kiedy nogi stoją obok siebie klaszczemy nad głową, a kiedy nogi stoją w rozkroku uderzamy dłońmi o uda,
(22-29) wir – kręcąc się w wirze robimy rękoma kołowrotek, kręcąc jedną ręką wokół drugiej (na wysokości klatki piersiowej),
(30-31) żabki – skaczemy w przysiadzie, a ręce z szeroko rozstawionymi palcami trzymamy na wysokości twarzy,
(36-40) liana – idąc tyłem, szeroko rozkładamy ręce na oba boki, tworząc równoważnego „żurawia”,
(45-50) kwiaty – ręce opieramy na biodrach.
Przebieg gry:
W ustalonej kolejności uczestnicy zabawy przechodzą przez planszę. Jeżeli ktoś się pomylił albo zapomniał ustawienia rąk – odpada.
Zakończenie gry:
Te osoby, które bezbłędnie przejdą planszę są zwycięzcami.