.
– śpiewanie piosenek z wyodrębnianiem sylab (pa-nie Ja- nie, pa- nie Ja- nie…), potem wypowiadanie rytmiczne tekstu bez melodii,
– dzielenie wyrazów na sylaby (zaczynamy od wyrazów krótkich – O-la, ta- ta..),
– wydzielanie sylab w wyrazach dłuższych (fo-tel, ba-na-ny),
– łączenie sylab w wyrazy, czyli synteza sylabowa (zgadnij jaki to wyraz: lal- ka),
– dzielenie wyrazów na sylaby z jednoczesnym układaniem klocków (bu–1, t y– 2),
– zabawa „ile sylab” – porównywanie liczby sylab w wyrazach na podstawie liczby klocków,
– zabawa w dokańczanie wyrazów – podajemy dziecku obrazki oraz wypowiadamy pierwszą sylabę nazwy jednego z nich (bu… ty)
– zabawa w „dobierankę” – wyszukiwanie przedmiotów lub obrazków do podanej sylaby,
– zabawa w wyszukiwanie przedmiotów, które kończą się podaną sylabą,
– rozpoznawanie miejsca określonej sylaby w wyrazie (kładziemy przed dzieckiem zbiór obrazków, wśród których są nazwy zawierające sylabę „bu”, dziecko sprawdza, w którym miejscu znajduje się ta sylaba: na początku, na końcu, czy w środku i odpowiednio segreguje wyrazy),
– zabawa w wypowiadanie imion na określoną sylabę,
– rebusy sylabowe.